«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

ساماندهی رویداد «روایت شهر» از مهمترین وظایف شهرآرا است

  • کد خبر: ۱۷۹۹۹۴
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
ساماندهی رویداد «روایت شهر» از مهمترین وظایف شهرآرا است
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از مهمترین وظایفی که شورای ششم برای موسسه فرهنگی شهرآرا در نظر گرفته است جمع بندی و ساماندهی و جهت دهی هویت شهر است.

مهدی ناصحی در حاشیه برگزاری رویداد «روایت شهر» در کارخانه نوآوری در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: یکی از مهمترین عواملی که تاریخ و هویت شهر را می‌سازد خرده روایت‌هایی است که در آن شهر وجود دارد. قصه‌هایی که بین نسل‌ها تبادل می‌شود تاریخ و تمدن یک شهر را می‌سازد؛ به این معنا که با بکارگیری نگاه هنرمندان به تولید یا بازتولید قصه‌های شهر بپردازند.

ناصحی با تاکید بر این مطلب که برگزاری رویداد «روایت شهر» نیز با هدف معرفی فرهنگ و تاریخ شهر مشهد برگزار شده این وظیفه را به موسسه شهرآرا سپرده است افزود: به واسطه وجود مضجع مبارک امام رضا (ع) در شهر مشهد در طول سال‌های مختلف با رویکرد‌های متفاوت قصه‌های گوناگون و تاریخ ساز در آن رقم خورده است.  

وی ادامه داد: به عنوان مثال در واقعه قیام گوهرشاد در حرم امام رضا (ع) تمدن سازی صورت گرفته است که بخشی از هویت شهر را تشکیل می‌دهد. حضور هنرمندان ارزشمند از قدیم تا کنون، حضور شاعران بنام از جمله فردوسی در این شهر و چهره‌های بنام داخلی و خارجی و بین المللی دیگری که به خاطر امام رضا (ع) در این شهر حضور داشتند و دارند نشان دهنده اهمیت این رویداد و پرداختن به هویت شهر مشهد در رویداد «روایت شهر» است.  

عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: امروزه رسانه مهمترین ابزار برای نقل و انتقال مفاهیم و فرهنگ است که در قالب‌های مختلف هنری مانند فیلمسازی، تئاتر، موسیقی و ... می‌تواند نمود پیدا کند. این رویداد زمینه مناسبی برای هنرمندان مختلف است تا گرد هم آیند و خرده روایت‌های تاریخی شهر مشهد در قالب‌های مختلف رسانه‌ای را تولید کنند و موسسه شهرآرا نیز موظف است این آثار را گردآوری کند و بانک اطلاعاتی خوبی در این زمینه تهیه کند.  

ناصحی تصریح کرد: اگر هنرمندان به این جمع بندی برسند که مدیریت شهری انگیزه لازم را برای جذب و نگهداری این افراد و بازنمایی آثارشان دارد، می‌تواند شروعی برای کاری ارزشمند در خصوص حفظ هویت شهری به زبان هنر به ویژه در حوزه تاریخ شفاهی باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->